donderdag 7 januari 2016

Nieuwjaarsdingen

Nu het nieuwe jaar zich heeft ingezet, is het nog eens de hoogste tijd om een nieuw update te geven.

De meeste mensen wensen mij een goede gezondheid. Dat is idd cruciaal. Maar diep vanbinnen wens ik mezelf, Jeroen en onze kinderen maar 1 ding: terug verhuizen naar ons eigen huisje en het woelige van de laatste twee jaren achter ons laten.

Er is de hele kerstvakantie druk verder gewerkt, tussen alle feestjes door. Ook de eerste dozen werden terug ingepakt.
Het einde komt dus in zicht... maar de laatste loodjes wegen het zwaarst. Héél cliché, maar ja, het is zo.

De plafonds en fermacell muren krijgen nu allemaal een plamuurbeurt om de putjes en oneffenheden weg te werken. Daarna krijgen ze al een eerste schilderbeurt zodat het er toch niet meer zo'n "huis midden in verbouwingen en dan verhuisd en alles stil gelegd" look meer heeft.
Zodra dat gedaan is, kunnen de parketvloeren gelegd worden (en geschuurd en geolied). En dan.... is het echt bijna af. Dan is het enkel nog badkamer tegelen en installeren, keuken installeren, trap nog eens inoliën. Dat klinkt iets van niets, twee weekendjes werk, allez 3 max. Maar toch, zo zijn er al wel wat dingen geweest waarvan we dat ook dachten. 
En daarna... poetsen en verhuizen.
Ik probeer ondertussen voor een zoveelste keer door onze spullen te gaan en te kijken wat er eigenlijk overbodig is. Om steeds meer te declutteren.

Na het rommelen en inpakken kruip ik onder mijn sazie, hunkerend naar onze warme knuffelmuren, en haak verder aan het zoveelste dekentje of omslagdoek. 2 jaar geleden begon ik met een Crochet Along 2014 om uiteindelijke een deken voor Anne-Marie te hebben. Ondertussen heeft Matthijs ook zijn eigen Crochet Along 2015. Morgen start een nieuwe Crochet Along 2016, voor Kamiel. De afgelopen jaren was het haken, naast de verbouwing en samen met het naaien een rode draad in mijn leven. Eentje die zich nog wel wat verder gaat zetten. En wat is er nu heerlijker dan onder een dekentje kruipen dat met veel liefde gemaakt is en even weg te dromen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten