maandag 1 september 2014

6 weken later...

1 september
Een nieuw begin. Vol verwachting en hoop uitkijken naar het komende jaar. Blij weerzien. Enz.
De vakantie wordt nog even besproken, maar al snel verdwijnt die naar de achtergrond als een vage herinnering.

En toch, na 6 weken is het tijd om even terug te kijken.
Het zijn er voor mij eigenlijk een stuk of 10, het inpakken en de voorbereidingen om te verhuizen meegeteld.
En wat is er veel gebeurd! Alles is nog lang niet uitgepakt. Maar dat hoeft ook niet, die boeken kunnen we hier toch niet kwijt.
Een thuis is het (nog) steeds niet. Voor mij althans, de kinderen vinden het hier prima.

En ons huisje? Daar schiet niet veel meer van over. Nu ja, de buitenmuren van het woonhuis staan er nog. En er is al héél véél gebeurd. Maar het is toch iedere keer raar en even slikken als ik er langs kom. Meerdere keren flitste de gedachte "ooohhhh.... wat hebben we toch gedaan?" al door mijn hoofd. Zeker toen het dak er af was, met een stelling er rond, of de doorgang tussen het nieuwe en het oude gedeelte gemaakt was. Stenen en huizen kunnen niet spreken... maar soms bekruipt me toch het idee dat het huis treurt.
Door het nieuwe dak lijkt het huis eronder nog ouder. Ook al hebben we dan voor dezelfde kleur pannen gekozen. Eens de nieuwe ramen er in staan, zal dat wel veranderen. En als we ooit de gevel laten reinigen, kan het huis weer in zijn volle glorie schitteren. Dus we leven wel met hoop.

Een kleine twee maanden verbouwen, wat doet dat met een mens?
Tot hiertoe kan ik zeggen dat er hier niet al te veel stresskippen te vinden zijn. Gelukkig ;-) De kinderen vinden het spannend. Elke dag rijden we er eventjes langs om de post op te halen. En dat  appreciëren ze alle drie. Ook Jeroen kan het niet laten om na het werk daar eerst te stoppen. Het is fijn om de veranderingen dag na dag mee te maken.
Al bij al zijn we het nog lang niet beu, dat verbouwen. De zaterdagen zijn pittig, want dan sta ik er alleen voor met de 3 kinderen (en dat is zwemdag voor Anne-Marie). De zondagen zijn tot nu toe altijd al familiedag geweest.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten